اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز انتشار تصویر جاسوس موساد که امروز اعدام شد/ روزبه وادی که بود؟ ماجرای مشکل حقوقی املاک آموزش و پرورش چیست؟ گرمازدگی باعث آسیب به اندام‌های حیاتی می‌شود محرومیت ۵۰ درصد موالید کشور از شیر مادر کشف ۳ ریزپرنده و کلت جنگی از سوداگر مرگ در پیشوا

لزوم بازنگری در سیستم آموزش و پرورش کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها راه نجات آموزش و پرورش این است که یک مرتبه مسیر طی شده در تعلیم و تربیت کشور را به طور کلی بازنگری کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 24
کد خبر: ۳۳۳۶

به گزارش راهبرد معاصر ؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان سراسر کشور با تبریک فرارسیدن دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: با مرور مسائل آموزش و پرورش در طول چهل سال گذشته از حیث کمی دستاوردهای خوبی در آموزش و پرورش داشتیم اما در حوزه کیفی مسائلی داریم که همان مشکلات ۳۰،۴۰ سال قبل است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همواره معیشت مساله اصلی در حوزه آموزش و پرورش بوده است، گفت: اگر مسیری که در طی ۴۰،۵۰ سال قبل رفتیم اکنون نیز برویم مسیر بالا به پایین بوده است و وزیری موفق بوده است که سرانه بیشتری برای دانش آموزان بگیرد، اما تنها راه نجات آموزش و پرورش این است که یک مرتبه مسیر طی شده در تعلیم و تربیت کشور را به طور کلی بازنگری کنیم.

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش راه خودش را تغییر ندهد، ۴۰ سال دیگر هم همین مسائلی که امروز پیش رو داریم را خواهیم داشت. امروز اصلی ترین سیاست آموزش و پرورش برای حل مشکلات رجوع به بحث کلان مدرسه محوری است که در سند تحول بنیادین نیز به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. مدرسه محوری یعنی اینکه مدرسه رکن اصلی تعلیم و تربیت شود و روی پای خود بیاستد.

بطحایی گفت: ما بحث چابک سازی را نیز در وزارتخانه پیگیری می کنیم. البته چابک سازی به معنای کوچک سازی نیست اما گاهی ساختار مانع رشد و تعالی محتواست. اداره کل آموزش و پرورشی که چندین واحد و کارشناس داشته باشد مانع مدرسه محوری می شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث های مربوط به تغییر ساختار در دفتر امور زنان آموزش و پرورش بیان کرد: دفتر زنان در تشکیلات ستادی وجود نداشت ما سعی می کنیم هم تکیلات کوچک شود و هم شرایط بهتر شود. این هدف را در چابک سازی پیگیری می کنیم.

بطحایی گفت: ما امروز وضعیت خوبی از نظر عدالت آموزشی در حوزه زنان و دختران داریم. اما برای کیفیت در این بخش باید کارهای جدی صورت بگیرد. مثلا معماری مدارس ما به گونه ای است که امکان فعالیت تربیت بدنی دختران وجود ندارد. ما باید وضعیت عدالت جنسیتی را رصد کنیم و پاسخگو باشیم. نسبت بانوان به آقایان در سال ۵۷، نسبت ۳۵ به ۶۵ بود اما امروز نسبت زنان به مردان ۶۰ به ۴۰ است و باید موانع حضور بانوان در سطوح مدیریتی را برداریم، البته اکنون ۶۰ درصد مدیران را بانوان شامل می‌شود.

ارسال نظر